Scroll naar boven

Vragen over Geld

  • Pijl Ik kan mijn rekeningen niet meer betalen? Wat kan ik doen?

    Als u met schulden zit of als u moeite hebt uw huishoudboekje op orde te krijgen, kan het wijkteam u verder helpen. Hoe eerder u hulp vraagt, hoe beter. Zo kunt u ergere problemen voorkomen. Wilt u eens vrijblijvend met een wijkcoach praten over uw geldzaken? In alle wijkservicecentra is er dagelijks een inloopspreekuur tussen 9.00 en 10.00 uur. U kunt natuurlijk ook een afspraak maken of bellen. Neem hiervoor contact met ons op. Of stel u uw vraag online.

  • Pijl Ik wil een toeslag of gemeentelijke regeling aanvragen, maar kom er niet helemaal uit. Wat kan ik doen?

    Het formulierenadviespunt kan u hierbij verder helpen. Dit adviespunt helpt u bij het invullen van formulieren voor het aanvragen van toeslagen en gemeentelijke regelingen. U leert ook hoe u deze voortaan zelf aan kunt vragen. Er is elke maandag, woensdag en vrijdag van 9.00 - 12.00 uur een Inloopspreekuur bij de Stadsbank Oost-Nederland aan de Spelbergsweg 35 in Enschede.

  • Pijl Voor wie is de hulp van de Stadsbank?

    Heeft u problemen met geld of heeft u schulden? Als u 18 jaar of ouder bent en in de gemeente Enschede woont, dan kunt u terecht bij de Stadsbank Oost Nederland. De Stadsbank helpt om uw geldzaken weer op orde te krijgen en biedt hulp bij aflossing van schulden. Bedrijven en ondernemers kunnen hier helaas geen gebruik maken. Ook een medewerker van het wijkteam kan u helpen om contact te leggen met de Stadsbank.

Zoekt u ondersteuning in uw wijk?

Heeft u een vraag of zoekt u ondersteuning in uw wijk? Er zijn veel activiteiten en voorzieningen In Enschede die u kunnen helpen. Deze kunt u vinden in de digitale Wijkwijzer. Ook kunt u uw vraag stellen bij het Wijkwijzer inlooppunt in uw buurt.

Contact

Wijkteams Enschede

Tel: 053 - 481 79 00
E-mail: info@wijkteamsenschede.nl

  • maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 17.00 uur
  • Crisislijn: 0800 - 2000 (buiten kantooruren)