Scroll naar boven
Uw eigen risico gespreid betalen? Regel het voor 31 januari bij uw zorgverzekeraar! 
Veelgestelde vragen Noodnummer bij crisis Vind uw wijkteam

Vragen over ...

Bekijk hier alle thema's

Uw eigen risico gespreid betalen? Regel het voor 31 januari bij uw zorgverzekeraar! 

Het verplichte eigen risico bij de zorgverzekering is dit jaar weer € 385,00. Niet iedereen heeft een spaarpotje waaruit dit bedrag in één keer kan worden betaald. De meeste zorgverzekeraars bieden de mogelijkheid om het eigen risico gespreid te betalen. U moet dit wel voor 31 januari te regelen.

Voor wie

• iedereen die verwacht het verplichte eigen risico dit jaar volledig vol te maken
• iedereen die wil voorkomen dat hij/zij voor onverwachte kosten komt te staan (niet alle zorg is te plannen)
• iedereen die wil voorkomen dat hij/zij schulden opbouwt bij onverwachte hoge rekeningen (bijvoorbeeld door ontbreken spaarpotje)

Met de gespreid betalen eigen risico regeling:

• betaalt u het verplichte eigen risico van € 385,00 vaak in 10 termijnen van € 38,50
• u betaalt dit in de maanden februari t/m november (niet in de dure maand december)

Hebt u het volledig eigen risico niet verbruikt, dan krijgt u het resterende bedrag in het volgende jaar terug. U bouwt als het ware een spaarpotje op voor onverwachte zorgkosten.

Regel gespreid betalen voor 31 januari bij uw zorgverzekeraar

Aanmelden bij de zorgverzekeraar kan in de meeste gevallen tot en met 31 januari 2018. Soms is verlenging nodig als u het voorgaande jaar ook gebruik van heeft gemaakt van de regeling gespreid betalen. Kijk op de website van uw zorgverzekeraar naar de mogelijkheden of bel met uw zorgverzekeraar. 

Zoekt u ondersteuning in uw wijk?

Heeft u een vraag of zoekt u ondersteuning in uw wijk? Er zijn veel activiteiten en voorzieningen In Enschede die u kunnen helpen. Deze kunt u vinden in de digitale Wijkwijzer. Ook kunt u uw vraag stellen bij het Wijkwijzer inlooppunt in uw buurt.

Contact

Wijkteams Enschede

Tel: 053 - 481 79 00
E-mail: info@wijkteamsenschede.nl

  • maandag tot en met vrijdag van 09.00 - 17.00 uur
  • Crisislijn: 0800 - 2000 (buiten kantooruren)